Ecolab is uitgeroepen tot een van de meest ethische bedrijven ter wereld

Ecolab is voor de 8e maal op rij uitgeroepen tot een van de meest ethische bedrijven ter wereld door het Amerikaanse “Ethisphere Institute”, een onafhankelijk onderzoeksbureau dat best practices in bedrijfsethiek promoot.

Sinds 2007 is Ecolab al elk jaar geëerd met deze prijs. Ethisphere erkent Ecolab’s inspanning om de lat qua ethisch leiderschap steeds hoger te leggen. Ecolab staat vooraan wanneer het aankomt op ethiek, bedrijfsverantwoordelijkheid, duurzaamheid en modern beleid.

“Bij Ecolab, helpen we meer dan een miljoen klanten over de hele wereld met het oplossen van complexe uitdagingen, waarbij onze hoge ethische normen de leidraad vormen," vertelt Ecolab’s voorzitter en CEO, Douglas M. Baker, Jr. "Dit zakelijke uitgangspunt strekt zich uit van onze 45.000 medewerkers over onze innovatieve oplossingen naar de manier waarop we werken met onze klanten, en de gemeenschappen waarin we actief zijn. Onze toewijding aan integriteit drijft onze bdrijfsprestaties en ons vermogen om ons doel te bereiken: de wereld schoner, veiliger en gezonder maken voor iedereen.”

“De hele gemeenschap van ethische bedrijven is er heilig van overtuigd dat klanten, medewerkers, investeerders en toezichthouders een sterk belang hechten aan vertrouwen en dat ethiek en een goed beleid de sleutels zijn tot het verkrijgen van dit vertrouwen,” zei Ethisphere CEO, Timothy Erblich. “Ecolab toetreedt tot een exclusieve groep van bedrijven die zcih inzetten voor het behalen van bedrijfsresultaten door middel van toonaangevende zakelijke praktijken. Wij feliciteren iedereen bij Ecolab met deze buitengewone prestatie.”